Stats Of Hits
0p



Minap észrevettem, hogy amikor megállok az autóval és leveszem a gyújtást a ventillátor motorja leáll. Ez nagyon furcsa volt, mert itt bent a városban nem szokott bekapcsolódni a hűtőventillátor.

Megnéztem a hűtővizet és 2,5 litert tudtam beleönteni a rendszerbe.

Na ez még furcsább volt. Hová tünt a többi hűtővíz?

Aztán némi keresgélés után kiderült, hogy a termosztát alumínium házába becsavart műanyag kivezetések közül az egyik, alul lévő műanyag könyök tőből letört és a víz nem kicsit folyik belőle.

Megvettem mindent hozzá, amit úgy gondoltam, hogy kelleni fog a javítás során, mert szervizbe nem akartam vinni a gépsárkányt. Nem volt "kedvem" hozzá.

A termosztát 30%-os BárdiAutós kedvezménnyel 18665.-fotint volt (a teljes ára 26665.- forint lett volna), a LOCTITE tömítőanyag 25% -os BárdiAutós kedvezménnyel 2634.- forint volt (a teljes ára 3513.- forint lett volna) és a három liter fagyálló 1935 .- forint volt.
Az 5 literes ioncserélt vizet 196.- forintért vettem a METRO áruházban.
Ezen kívül vettem még 3db AWAB csőbilincset az gyárilag felrakott egyszer használatos csőbilincsek helyére 520.- forintért.

A jelentős kedvezményeket a SUZUKI KLUBOK EGYESÜLETÉNEK klubtagsági kártyájával tudtam érvényesíteni. Asszem simán megéri klubtagnak lenni, mert a klubtagság egy évre mindössze 2000.- forint, viszont most egyetlen vásárlással a klubkártya kedvezményt felhasználva 8879.- forintot takarítottam meg.

Nagyon megéri klubtagnak lenni a SUZUKI KLUBOK EGYESÜLETÉNÉL!

Gondoljatok az évente kötelező olajcserékre, vagy a különféle szűrő cserékre!

WWW.SKE.HU


009j

Itt már elkezdtem lebontani az elektronikát a tartókonzolról.

001j          002

003j          004j

Lehet látni egy másik csonkot is, ami szintén megadta magát a hibás termosztát eltávolításánál.

005j          006j

Itt megpróbáltam eltávolítani a termosztát ház alsó csavarját, de nem sikerült.

007j

Túl kicsi a hely.


Na ide csak vékony T40 -es TORX kulcs fér be.
  
008j          036j

Az alsó csavart a T40 -es TORX BIT heggyel és a 3/8 -os szárral nem lehetett kihajtani a felső csavart igen, egy másik, vékony, hajlított TORX kulcsot kellett választanom az alsó csavar kitekeréséhez.

Na ezzel már könnyedén kijött az alsó csavar.

010j          011j

Az első képen a termosztát levétele után elém tárult kép látható, a második képen már letisztítottam a felületet.

          012

013j          014

015j          016j

Az első képen a letört, alsó műanyag csonk látható, amin se perc alatt eltünt a hűtővíz annak ellenére, hogy átmenetileg oda húzattam a termosztát házához egy gyorskötözővel átmenetileg, ameddig beszereztem a cseréhez szükséges cuccokat.

A második képen a másik, általam a kivételnél letört csonk látható, már ez is el volt gyengülve, nem sok kellett, hogy letörjön magától.

017j          


029j          030j

Íme az új, FACET tip. termosztát. A második képen látható, hogy mit lehet látni a termosztát ház belsejében.

031j

Ezzel a tömítőpasztával raktam fel az új termosztátot a helyére.

018j          019j

Itt már az új termosztát a helyén van. A barna valami, az a tömítőpaszta, amit a felcsavarozásnál kiszorított maga alól a termosztátház.

020j          021j

022j          023j

024j          025j

Itt már a gumicsövek egymás után felkerültek a helyükre.

026j          027j

028j          034j

Itt már az akkumulátortartó tálca is a helyén az izzításvezérlővel együtt. Lehet látni, hogy nagyon kicsi a hely.

A DDiS motorterében ha leejtek valamit nem esik le, valahol mindig fennakad!

032j          033j

A legvégén belekerült a motorba az ioncserélt vízzel hígitott fagyálló is.
 
50% fagyálló + 50% ioncserélt víz, ez így -36 celsiusfokos fagyáspontnak felel meg.


035j

Íme a készre szerelt motortér.




4p



2p                    3p