Lassan
eljön az idő, amikor egyre nagyobb szükség lehet a fűthető
visszapillantó tükrökre. Mivel nekem egy IGNIS DDiS GLX-em van és ennek
a típusnak gyárilag nem fűthető a visszapillantó tükre, nekiláttam az
átalakításnak. Ennek az átalakításnak a munkafolyamatát szeretném most
megosztani veletek. Remélem a leírásnak hasznát veszitek ti is majd!
Az első lépés és egyben talán az átalakítás során a legnehezebb, az eredeti tükörlap eltávolítása.
Ezt
én egy kicsi órás csavarhúzó segítségével tettem meg úgy, hogy a
tükörlapot befordítottam teljesen az autó felé és a piros körökkel
jelölt karmokat kiakasztottam, amik a tükörlapot mozgató bölcsőhöz
fogták azt.
Először az 1-es, majd a 2-es, aztán a 3-as műanyag fülecskét akasztottam ki.
Ezután a tükörlapot a nyíl irányába le lehet tolni a félgömb alakú bölcsőről.
Itt
lent látható a kiszedett bölcső, ami a tükörlapot tartja és mozgatja.
Ezt persze nem kell kiszedni az átalakításhoz, csak érdekesség képpen
szedtem ki, a megismerése végett.
Most
következett életem egyik melléfogása, vásároltam egy utángyártott
fűthető tükörlapot. Igaz, hogy fele annyiba került, mint a fűthető
gyári tükörlap, de mint utólag kiderült nem éri még a negyedét sem.
Persze ezt a vásárlás pillanatában még nem tudtam, ez csak a beszerelés
után derült ki.
Már a tükörlap hátulján lévő műanyag sem nyerte meg a tetszésem, de hát ez volt, ezt kellett elfogadni akkor.
Felforrasztottam a fűtőszálhoz menő vezetékeket a tükörlap hátulján található forrfülekre.
Átfűztem a gyári kábelek mellett egy merev drótot, melynek segítségével behúztam a vezetékeket a helyükre.
Visszaraktam a bölcsőt is a helyére, meghúztam a csavarokat.
Az
ajtókárpit alatt található a csatlakozó, amibe be volt dugva az
elektromos tükör csatlakozója. Az ajtón rögzített csatlakozó érintkezői
közül a 4.lábon +12V mérhető bekapcsolt hátsó ablak fűtés esetén. A
8.láb a test. Erre a két érintkezőre kell csatlakoztatni a frissen
behúzott vezetékeket.
A
tükör csatlakozójában rögzítettem a fűthető tükörlaptól jövő
vezetékeket. Az egyik vezetéket az egyik, a másik vezetéket a másik
helyre. A sorrend mindegy, hisz egy polaritás független fűtőszálról van
szó jelen esetben.
Ezt
a műveletsort megcsináltam a másik oldalon is. Miután elkészült a másik
oldal is, következett a próba. Minden remekül működött, ezért
visszaraktam a kárpitokat és élveztem télen a fűthető tükör nyújtotta
előnyöket.
Persze
boldogságom nem volt teljesen felhőtlen. A cikk elején írtam, hogy az
utángyártott tükör vásárlása nem volt jó ötlet, ugyanis a tükör
hátlapjára ragasztott műanyag idom fülei, melyek a bölcsőbe
kapaszkodnak, kb. fél milliméterrel hosszabbak voltak az eredetinél és
ezért nem rögzítették rendesen a tükörlapot. Ennek következtében a
tükörlap egy kicsit rezgett, remegett menet közben, elég zavaró volt.
Miután
egy néhány kilométert (na jó, néhány száz kilométert) megtettem így,
megszületett a megmásíthatatlan végső döntés, ez így nem maradhat
tovább. Nem is maradt, vettem eredeti, gyári, fűthető tükörlapokat. Itt
a képen a baloldalra való látható. Ezen a tükörlapon látható egy
gravírozás is, a jobboldalra valón nincs gravírozás, a gyárin sincs.
Kicseréltem
a tükörlapokat, leszedtem az utágyártottakat és felraktam a gyáriakat.
A különbség azonnal tapasztalható volt. Nem rezgett, zizegett, csak
simán tette a dolgát, amit egy jó fűthető visszapillantó tükörnek
tennie kell.
Mindenkinek
ajánlom, aki a csere mellett dönt és nem akar vele bosszankodni, hogy
gyárit vegyen. Az igaz, hogy legalább kétszer annyiba kerül mint az
utángyártott, de legalább hibátlanul működik. Nincs vele bosszankodás!