Stats Of Hits
0p

Lassan eljön az idő, amikor egyre nagyobb szükség lehet a fűthető visszapillantó tükrökre. Mivel nekem egy IGNIS DDiS GLX-em van és ennek a típusnak gyárilag nem fűthető a visszapillantó tükre, nekiláttam az átalakításnak. Ennek az átalakításnak a munkafolyamatát szeretném most megosztani veletek. Remélem a leírásnak hasznát veszitek ti is majd!

Az első lépés és egyben talán az átalakítás során a legnehezebb, az eredeti tükörlap eltávolítása.

Ezt én egy kicsi órás csavarhúzó segítségével tettem meg úgy, hogy a tükörlapot befordítottam teljesen az autó felé és a piros körökkel jelölt karmokat kiakasztottam, amik a tükörlapot mozgató bölcsőhöz fogták azt.

1j

Először az 1-es, majd a 2-es, aztán a 3-as műanyag fülecskét akasztottam ki.

2j

Ezután a tükörlapot a nyíl irányába le lehet tolni a félgömb alakú bölcsőről.

Itt lent látható a kiszedett bölcső, ami a tükörlapot tartja és mozgatja. Ezt persze nem kell kiszedni az átalakításhoz, csak érdekesség képpen szedtem ki, a megismerése végett.

3j 4j

Most következett életem egyik melléfogása, vásároltam egy utángyártott fűthető tükörlapot. Igaz, hogy fele annyiba került, mint a fűthető gyári tükörlap, de mint utólag kiderült nem éri még a negyedét sem. Persze ezt a vásárlás pillanatában még nem tudtam, ez csak a beszerelés után derült ki.

5j 6j

Már a tükörlap hátulján lévő műanyag sem nyerte meg a tetszésem, de hát ez volt, ezt kellett elfogadni akkor.

7j

Felforrasztottam a fűtőszálhoz menő vezetékeket a tükörlap hátulján található forrfülekre.

8j

Átfűztem a gyári kábelek mellett egy merev drótot, melynek segítségével behúztam a vezetékeket a helyükre.

9j

Visszaraktam a bölcsőt is a helyére, meghúztam a csavarokat.

11j 10j

Az ajtókárpit alatt található a csatlakozó, amibe be volt dugva az elektromos tükör csatlakozója. Az ajtón rögzített csatlakozó érintkezői közül a 4.lábon +12V mérhető bekapcsolt hátsó ablak fűtés esetén. A 8.láb a test. Erre a két érintkezőre kell csatlakoztatni a frissen behúzott vezetékeket.

12j

A tükör csatlakozójában rögzítettem a fűthető tükörlaptól jövő vezetékeket. Az egyik vezetéket az egyik, a másik vezetéket a másik helyre. A sorrend mindegy, hisz egy polaritás független fűtőszálról van szó jelen esetben.

Ezt a műveletsort megcsináltam a másik oldalon is. Miután elkészült a másik oldal is, következett a próba. Minden remekül működött, ezért visszaraktam a kárpitokat és élveztem télen a fűthető tükör nyújtotta előnyöket.

Persze boldogságom nem volt teljesen felhőtlen. A cikk elején írtam, hogy az utángyártott tükör vásárlása nem volt jó ötlet, ugyanis a tükör hátlapjára ragasztott műanyag idom fülei, melyek a bölcsőbe kapaszkodnak, kb. fél milliméterrel hosszabbak voltak az eredetinél és ezért nem rögzítették rendesen a tükörlapot. Ennek következtében a tükörlap egy kicsit rezgett, remegett menet közben, elég zavaró volt.

13j 14j

Miután egy néhány kilométert (na jó, néhány száz kilométert) megtettem így, megszületett a megmásíthatatlan végső döntés, ez így nem maradhat tovább. Nem is maradt, vettem eredeti, gyári, fűthető tükörlapokat. Itt a képen a baloldalra való látható. Ezen a tükörlapon látható egy gravírozás is, a jobboldalra valón nincs gravírozás, a gyárin sincs.

15j 16j

Kicseréltem a tükörlapokat, leszedtem az utágyártottakat és felraktam a gyáriakat. A különbség azonnal tapasztalható volt. Nem rezgett, zizegett, csak simán tette a dolgát, amit egy jó fűthető visszapillantó tükörnek tennie kell.

Mindenkinek ajánlom, aki a csere mellett dönt és nem akar vele bosszankodni, hogy gyárit vegyen. Az igaz, hogy legalább kétszer annyiba kerül mint az utángyártott, de legalább hibátlanul működik. Nincs vele bosszankodás!



4p





2p                              3p