Sok-sok nyugodt, gondtalan év után, amikor még nem volt semmi baja az első ablakokat működtető  kapcsolónak észrevettem, hogy nem mindig engedelmeskedett az ablak, a kapcsoló "utasításának".  Ez a jelenség egyre sűrűbbé vált az idő múlásával, aztán egyszer csak nem tudtam felfelé mozgatni az  ablakot, csak lefelé. Mondom magamban, ennek már a fele sem tréfa és óvatosan nekiestem és szétszedtem a kapcsolót.  A következő látvány fogadott belül: - A kapcsoló érintkezői be voltak kormolódva. Elmondom, hogy az érintkezők mitől és miért lettek ilyenek, amilyenek és hogy egy alapos tisztítás után  hogyan lehet elejét venni, hogy legközelebb ismét ilyenek legyenek a kapcsoló érintkezői.  Azt tudnunk kell, de gondolom, ezt mindenki tudja, hogy a gépsárkány +12V egyenfeszültséggel  (egyenárammal) működik alapvetően.  Ebből a mondatból az egyenárammal való működés a legfontosabb.  Tehát, miért van, mitől ilyen kormosak az érintkezők, mitől égnek be?  Az érintkezőket nem a rajta átfolyó áram égeti be és nem is a nyomógomb zárásakor keletkezik a  szikraeső amitől évek múltán az érintkező olyan lesz, mint amit a képen látni, hanem ...  hanem az induktív terhelést (ablak motor) használó, egyenáramról működtetett áramkör megszakítása, a  kapcsológomb elengedésekor.  És akkor most következzen segítségül egy kis fizika:  Az induktív terhelések, fogyasztók, mint az egyenáramú ablak felhúzó motorok is, egyik sajátossága,  hogy ellenállnak a rajtuk keresztül folyó áram változásának. Amikor kikapcsolunk egy ilyen fogyasztót,  elengedjük a gombot a kikapcsolás előtti áramot igyekszik fenntartani, amit úgy igyekszik elérni, hogy a  kapcsoló érintkezőin ennek az áramnak fenntartásához szükséges feszültséget indukál. Az ehhez  szükséges energiát a benne, még a működéskor felépült mágneses mező lebontásából nyeri. A  mágneses mező mindenképpen "leépül", a kapcsoló már éppen nyíló érintkezőin tehát addig nő az  indukciós feszültség, ameddig annak hatására áram kezd folyni, ha másképp nem megy, akkor a  feszültséglökés eléri akár a több ezer voltot is, hogy ezzel áthúzzon a már nyitott nyomógomb érintkezői  között, vagyis ekkor keletkező szikra égeti be az érintkezőket. Így keletkezik a szikra a gépjármű  motorjában működő 4db gyújtógyertyánál is, csak ezeknek elektródái kifejezetten olyan fémből vannak  amik bírják is ezt a megterhelést, ami ugye a gyújtógyertyáknál kifejezetten hasznos, a kapcsoló viszont  beég tőle. A kapcsoló érintkezőin létrejövő felületi roncsolódás egy idő után ellenállás növekedést okoz és  a érintkező nem kapcsol rendesen, vagy már egyáltalán.  Mit tehetünk? ...   Magával a jelenséggel semmit az simán csak van és lesz ezután is.    Viszont azt el tudjuk érni, hogy ez a nem kicsi energia ne a kapcsoló érintkezőin távozzon.    Van egy "egyszerű" elektromikai alkatrész, amelynek a neve: KÉTIRÁNYÚ TRANZIENS  SZUPRESSZOR.    Ennek alkalmazásával megszüntethető a szikraeső és ezáltal az érintkezők beégése, tönkremenetele is.  Ebből a 1N4001 dióda méretű alkatrészből 2db kell az IGNIS-hez, mivel 2db motorunk van.  Ezek az alkatrészek a kétirányú tranziens szupresszorok: P6KE18CA  Ez az alkatrész úgy működik, hogy egy rá jellemző feszültség felett a két kivezetése között vezet, alatta  pedig az ellenállása végtelen, mintha ott sem lenne. Értékét úgy kell megválasztani, hogy nagyobb  legyen, mint ami az üzemi feszültség, én 18V-osat választottam (P6KE18CA), az árára nem emlékszem,  de jóval 100.- forint alatt van és a LOMEX-ben vettem (lomex.hu) anno. Az alkatrészt a motor  vezetékeire, kapcsaira raktam melynek színei : zöld és piros, A bekötés iránya mindegy, mert az  alkalmazott tranziens szupresszor kétirányú.  Tökéletesen működik és most már soha nem fog megismétlődni a beégése a kapcsolóknak ...