Ezt a leírást a képekkel együtt 2015-ben kaptam egy IGNIS tulajdonostól, Cula8 -tól. Ő akkoriban  cserélte ki a gyertyákat és amiről készített fényképeket is, hogy mások is könnyebben  cserélhessék ki, ha itt az ideje. Ezt a leírást és a fényképeket szeretném veletek is megosztani.  “Az Ignisem átlépte a bűvös 100.000 km -t és olajat kellett cserélni rajta és  mivel a szervizkönyv  105.000 km -re írja a gyertyák cseréjét, így akkor már egy szereléssel azokat is kicseréltem. Nem  kell hozzá semmi spéci szerszám csak egy gyertyakulcs, egy 10 -es és egy 8 -as kulcs.  Ugyanolyan NGK IFR6J11 típusú gyertyákat vettem bele,  mint amilyet a gyárba raknak bele eredetileg.  Mielőtt nekiálltam a bontásnak, kicsomagoltam a gyertyákat és  mindegyiknek a hézagját beállítottam 1,0 – 1,1 mm-re, ahogy a  szervizkönyv is írja.  Ezután vehette kezdetét a szerelés. A képen megszámozott  sorrendben kell lebontani az alkatrészeket.  Elsőnek a tölcsér utáni kis összekötő gumi csövet kell  eltávolítani. Ezután már könnyen hozzá férünk a kettes számú  alkatrészhez. Ezt 1db csavar tartja csak a helyén jobb oldalon  alul, amit egy 10-es kulccsal el is tudunk távolítani.  Ha ezt sikerült levenni utána már hozzá férünk a légszűrőházat  tartó mindkét oldalon 1-1 patenthez és a csavarokhoz. Ezt 3db  csavar tartja a helyén ezeket is 10-es kulccsal tudjuk kivenni.  2db jobb oldalon,  és 1db bal oldalon.  A sárga nyíllal jelzett csőre vigyázni! Ha kiakasztottuk a  patentokat és kivettük az összes csavart, akkor a hátsó rész  kicsit meg kell emelni és akkor könnyen ki tudjuk venni a  helyéről a légszűrő tartónkat.  Azért kell kicsit megemelni mert 3db kis pöcökkel  kapcsolódnak egymáshoz alul.  Mindezek után 8-as kulccsal eltávolíthatjuk a fedelet, amit 4db  csavar tart a helyén. A képen jól látható, hogy a tömítés rajta maradt a blokkon. Azt  rögtön vissza kell tenni a fedélbe nehogy kifelejtsük  összerakáskor!  Ezután a két gyújtótrafóról lecsatlakoztatjuk a vezetékeket. Ha  ez is megvan, akkor 10-es kulccsal kivesszük a gyújtótrafókat  rögzítő csavarokat. Ekkor már szabadon ki tudjuk őket húzni a helyükről és meg is  látjuk a 4db gyertyát. Nekem elég szorosan voltak benne, de végül mindegyik  megadta magát és kijött a helyéről.  Végül nincs más teendőnk mint az új gyertyákat betenni a helyére és mindent fordított sorrendben  visszaszerelni!”  Jó munkát! ;)