Egyre több a megkeresés, hogy a szellőztető ventillátort magában foglaló dobozban, a levegő útját  terelő lapátok akadnak és nem lehet a középkonzolon rendesen állítani azok helyzetét a  forgatógombbal.  A számokkal a lapátok tengelyeit jelöltem, az A vagy a B betüvel a két  végállást.  Természetesen A és B végállások között is állhat egy lapát. Nézzük a lehetséges állásoknál merre megy a levegő:  1. lapát A állásban - a levegő, a szélvédőre megy. 1. lapát B állásban - a levegő, a műszerfal alatti levegő csatornába megy - középre.  2. lapát A állásban - a lábtér felé megy a levegő.  2. lapát B állásban - felfelé megy a levegő (ablak, középső szellőzők, oldalsó szellőzők).  Ha A és B állás között van a lapát, a levegő le a lábtér felé és fenti szellőzők felé is egyaránt megy.  3. lapát a levegő hőmérsékletét állítja, ezt a hideg (kék) és a meleg (piros) állás között szabadon  állítható a hőmérsékletet szabályzó gombbal.  3. lapát A állásban - teljesen meleg lesz a befújt levegő. (A levegő átmegy a hőcserélő lamellái  között, a hőcserélőben a motor hűtővize kering és ez melegíti fel a levegőt.)  3. lapát B állásban - teljesen (hideg) lesz a befújt levegő. (A levegő nem megy át a hőcserélő  lamellái között, közvetlen a beszívott levegőt nyomja tovább.)  Ezen középső doboz oldalán lévő, pillangó alakú műanyag mozgatja a az 1.-es és a 2.-es  lapátokat. Ezt a pillangó alakú műanyagot, egy viszonylag merev drót mozgat (nem több elemi  szálból álló bowden), ami műanyag borításban csúszik, (ezen drót köti össze a tekerőgombbal,  ami a középkonzolon van elhelyezve.  Nézzük most a tekerőgomb és a pillangó alakú műanyag helyzetét különböző  állásokban:  Zöld nyilacska jelöli a pillangó alakú műanyagot mozgató merev drótot.  Sárga körökkel jelöltem a lapátokat mozgató stiftek helyzetét.  Piros körrel a 2.-es lapát tengelyét jelöltem.  Itt a szélvédőre kerül csak a levegő. Itt a szélvédőre és a lábtérhez is megy a levegő. Itt csak a lábtérhez megy a levegő. Itt a lábtérhez és fentre, a szellőzőkhöz is megy levegő. Itt csak a fenti szellőzőkhöz megy a levegő. Nekem még egyszer sem volt problémám vele, de azt tudni kell, hogy a gombot állítani csak  alacsony ventillátor sebesség mellett szabad, mert nagy a légellenállása a lapátoknak, ezért nehéz  állítani a forgatógombot.  Azt is tudni kell, hogy ha nincs klíma az IGNIS -ben és pollenszürő sem, akkor kintről is be tud  kerülni idegen anyag a lapátok közé és esetleg az is meg tudja akasztani a lapátokat.  Ha nincs klíma, de van pollenszűrő, akkor ez már nem fordulhat elő, nem tud bemenni az idegen  anyag a lapátokhoz.  Ha van klíma, de esetleg nincs pollenszűrő, akkor az is megfogja az idegen tárgyat és nem tud  bekerülni a lapátok közé és a szellőzőmotor lamellái közé sem.  Ha nem lehet mozgatni a szellőztető rendszer lapátjait a forgató gomb segítségével, le kell venni a  pillangó alakú müanyagot és ezután a lapátokat egyesével, kézzel is tudod mozgatni.  Így, meg lehet tudni melyik lapát akad, melyik rendetlenkedik.