A
Magyarországon gyártott SUZUKI IGNIS világításkapcsolójában
az első ködlámpa nyomógombjának pótlása
A
kapcsoló átalakítása azért volt szükséges, mert a bontókban az olyan
világításkapcsoló, amelyikben gyárilag benne van mind a két
ködlámpanyomógomb, az első és a hátsó is, használtan 12.000.-
forint körül van, viszont itt nem veszik meg tőlem az egygombos kapcsolómat,
mert az nem kell nekik. Mit is kezdenének vele?!!! Az új,
kétgombos világításkapcsoló 28.500.- forint körül
van. Na
mondom magamban, itt az ideje kiszedni a sajátomat és átalakítani, beépíteni
az első ködlámpának a nyomógombját is. Ha nem
lett volna meg a CODE, akkor meggondoltam volna a dolgot alaposan
mielőtt hozzákezdtem volna! A szervizek ezt a négyjegyű számot utólag 5 - 10
ezer forint közötti áron mondják csak meg a tulajdonosnak! Viszont az Ignisklub tagjai ingyen juthatnak hozzá ehhez a négy
számjegyhez a klub keretein belül! Persze a pici papírdarab ott lapult az
IGNIS szervizkönyvében szerencsére, így nem volt gond vele!
Miután
az ábrán látható módon sikerült a telefonkártyákkal
a fém füleket benyomni, a világításkapcsolót ki lehetett húzni a helyéről.
Az
oldalfalat először az egyik oldalon, majd a másik oldalon emeltem le a
rögzítő fülecskékről, vigyázva arra, hogy az előző oldalon nehogy vissza akadjanak a fülek.
|
(Na jó
bevallom őszintén legelső szétszedés alkalmával meg is
tették. Alig találtam meg kettőt közülük.)
Ezt
megtettem a másik gombsapkával is. Az alatt sajnos nincsenek rugók, pedig jó
lenne, ha lennének.
A
mérete: kb. 19mm hosszú és 2mm átmérőjű. A két kis rugót a helyére raktam és
visszaraktam a már átalakított nyomógombot a helyére. Már kész is volt a
teljes értékű első ködlámpa nyomógomb. Na jó, nem teljes értékű, mert az első
ködlámpa ikonja nincs a gombsapkán, na de annyi baj legyen! Ezután
következett a világítás színének a megváltoztatása fehérről pirosra, hogy ne üssön el a
színe a műszerfalvilágítás színétől. De ez már egy másik történet … Erről itt olvashatsz! KaCsa |